· Eva Palacios ens va informar dels EAP (Equip d’Assessorament Pedagògic). Aquests són centres multidisciplinars que donen suport i assessorament psicopedagògic i social al professorat dels centres, a l’alumnat i les seves famílies. Intervé en l’atenció, del alumnat que presenta necessitats educatives especials, i les famílies, als centres educatius, i al sector. Cada EAP té uns centres educatius assignats, i treballen simultàniament a tots ells. També son els encarregats de fer els dictàmens i els ACI (adaptació curricular individualitzada).
Entre els diferents serveis que intervenen amb les famílies es consoliden els informes tècnics derivats de situacions socials i culturals desfavorables per alumnes que pateixen una situació de risc.
· Laura Díaz, professora de cicles formatius en l’escola Sagrat Cor de Sarrià, remarca la importància del seguiment dels alumnes i de l’acollida de l’alumnat, és a dir, busca involucrar als alumnes de manera que els alumnes més veterans facin la benvinguda als nouvinguts. Fa èmfasis en el seu pas per la universitat i en el que li ha aportat dins el món laboral, com per exemple el treball en equip, recerca de solucions i presa de decisions, etc.
· Anna Nuri, professora del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona, ens va explicar l’elaboració de la seva tesis. En el camp de la docència, ens va dir que li aportava seguretat en ella mateixa a l’hora d’impartir les classes, on utilitzava una metodologia participativa de l’alumnat on ella també enriquia el seu coneixement.
· Mercè Manso ens va explicar la seva experiència en les pràctiques que va realitzar al CRP (Centre de Recursos Pedagògics). Es realitza a escoles i instituts on realitzen l’assessorament del material i de formació.
Ens va aconsellar en elecció de les assignatures optatives i en el màxim aprofitament de la universitat.
Entre els diferents serveis que intervenen amb les famílies es consoliden els informes tècnics derivats de situacions socials i culturals desfavorables per alumnes que pateixen una situació de risc.
· Laura Díaz, professora de cicles formatius en l’escola Sagrat Cor de Sarrià, remarca la importància del seguiment dels alumnes i de l’acollida de l’alumnat, és a dir, busca involucrar als alumnes de manera que els alumnes més veterans facin la benvinguda als nouvinguts. Fa èmfasis en el seu pas per la universitat i en el que li ha aportat dins el món laboral, com per exemple el treball en equip, recerca de solucions i presa de decisions, etc.
· Anna Nuri, professora del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona, ens va explicar l’elaboració de la seva tesis. En el camp de la docència, ens va dir que li aportava seguretat en ella mateixa a l’hora d’impartir les classes, on utilitzava una metodologia participativa de l’alumnat on ella també enriquia el seu coneixement.
· Mercè Manso ens va explicar la seva experiència en les pràctiques que va realitzar al CRP (Centre de Recursos Pedagògics). Es realitza a escoles i instituts on realitzen l’assessorament del material i de formació.
Ens va aconsellar en elecció de les assignatures optatives i en el màxim aprofitament de la universitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario