jueves, 19 de marzo de 2009

Taula rodona ÀMBIT FORMAL - competències

Després de fer una posta en comú tot el grup hem volgut destacar els aspectes que pensem que són més representatius de les competències.

Una de les principals competències que un pedagog hauria d’adquirir és la de saber TREBALLAR EN EQUIP, a més d’altres igualment rellevants com la capacitat d’anàlisi, dots educatives, capacitat de ressolució de conflictes, cerca de solucions i presa de decisions i comprensió de les necessitats individuals dels alumnes i de la realitat social.


Per altra banda, voldríem destacar les competències especialitzades de cada sortida professional que es van presentar en la taula rodona d’àmbit formal.

Destaquem que, per treballar en un equip d’atenció primària (EAP), seria imprescindible tenir habilitats socials i comunicatives per poder-se relacionar amb els diferents departaments amb els que es treballa i/o es relaciona, capacitat d’adaptació a cada centre que es visita i s’hi treballa i capacitat “d’etiquetatge” ràpid.

Per treballar en el departament de didàctica i organització educativa (DOE), com la ponent Anna Nuri, creiem que seria convenient tenir força de voluntat i desenvolupada la capacitat de treball i recerca d’informació.

Com a professora de cicle formatiu, les competències adquirides haurien de ser: tenir dots de docència, capacitat per preparar materials de l’assignatura o relacionada amb ella, adaptació al centre i als alumnes i, en habilitats més tècniques, voldríem destacar l’especialització o coneixements de les assignatures impartides.

Pel que fa a la tasca del centre de recursos pedagògics (CRP), destaquem la capacitat d’elaboració del material i recursos pedagògics i la formació del professorat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario